De wijkagent reageert niet snel genoeg

Een vraag hebben?

Categorieën
< Alle onderwerpen
Print

De wijkagent reageert niet snel genoeg

Er zijn een aantal zaken die je moet weten die gelden voor iedere wijkagent. Wijkagent zijn is  een  baan. De meeste wijkagenten werken 36 uur waarvan de politie uitgaat dat de wijkagent 70% daadwerkelijk aan de wijk besteed. Een week heeft 168 uur. Stel dat jouw wijkagent 36 uur werkt, dan zijn er nog 130 uur dat deze niet bereikbaar is. Naast verlofdagen, ziekte, verplichte studiedagen en tests.

Heb je een spoedmelding, plaats die altijd via 112. De wijkagent leest dit vanzelf als hij weer in dienst is. Heb je een melding die minder haast heeft (de daders zijn niet meer aanwezig) bel dan 0900-8844. En is er helemaal geen haast, wacht dan rustig af tot de wijkagent reageert.
Iedere wijkagent bepaalt zelf wat hij in zijn vrije tijd doet. Ga er vanuit dat een wijkagent de diensttelefoon in de kluis legt en deze er pas uithaalt als de volgende dienst begint.  Dit kan dus ook 3 weken later zijn na de vakantie.

Er zijn ook wijkagenten die hun diensttelefoon mee naar huis nemen en altijd op appjes reageren. Dit is vrijwillig en dat doen ze onbetaald.

 

Volgende Kan ik ook met Signal aanmelden?
Inhoudsopgave