Nieuwe deelnemers inschrijven
De beheerder verwerkt de nieuwe aanmeldingen die binnenkomen via Stichting WABP. Bij twijfel controleert de beheerder of die persoon wel daadwerkelijk in het gebied woont. Dit kan zijn door er een bericht aan te wagen of even op bezoek te gaan bij het opgegeven adres.
Controleren berichten
De beheerder controleert de berichten die geplaatst worden in de alarmgroep. Indien er berichten geplaatst worden die hier niet horen, dan verwijdert hij deze. Ook plaatst de beheerder mededelingen die de wijkagent of de gemeente vraagt om te plaatsen.
Social Media
Als er van de groep ook Social Media kanalen zijn, dan plaatst de beheerder hier ook berichten op.
Contact met partners
De beheerder onderhoudt contacten met de partners. Denk hierbij uiteraard aan de wijkagent, maar ook de gemeente, de afdeling handhaving, sociaal werkers in de buurt en woningbouwverenigingen.
Promoten van de groep
Promoten van de groep bij nieuwe bewoners en bewoners die nog niet deelnemen.
Ideeën
Bedenk ideeën die de wijk leefbaar en veilig kunnen houden. Bespreek deze ideeën met de belangrijkste partners en kijk hoe deze uitgevoerd kunnen worden.
Informatie doorgeven
Je voorziet de groep van informatie die je van partners ontvangt. Denk hierbij aan gegevens die de wijkagent verstrekt of groepen overlast gevende jeugd waar de woningbouwvereniging last van heeft. De beheerder bepaalt welke informatie belangrijk is voor de bewoners en deelt deze via de groep of social media.
Training
De beheerder kan verschillende trainingen volgen. Het WABP heeft trainingen die aansluiten op zaken zoals die in de meeste groepen kunnen voorkomen. Uiteraard te beginnen met een basistraining. Maar we hebben nog veel meer. Denk hierbij aan herkennen van normafwijkend gedrag, omgaan met verwarde personen, jeugdoverlast, interculturele communicatie maar ook ondermijning en verdieping Nederlands recht.
Nieuwe deelnemers inschrijven
De beheerder verwerkt de nieuwe aanmeldingen die binnenkomen via Stichting WABP. Bij twijfel controleert de beheerder of die persoon wel daadwerkelijk in het gebied woont. Dit kan zijn door er een bericht aan te wagen of even op bezoek te gaan bij het opgegeven adres.
Controleren berichten
De beheerder controleert de berichten die geplaatst worden in de alarmgroep. Indien er berichten geplaatst worden die hier niet horen, dan verwijdert hij deze. Ook plaatst de beheerder mededelingen die de wijkagent of de gemeente vraagt om te plaatsen.
Social Media
Als er van de groep ook Social Media kanalen zijn, dan plaatst de beheerder hier ook berichten op.
Contact met partners
De beheerder onderhoudt contacten met de partners. Denk hierbij uiteraard aan de wijkagent, maar ook de gemeente, de afdeling handhaving, sociaal werkers in de buurt en woningbouwverenigingen.
Promoten van de groep
Promoten van de groep bij nieuwe bewoners en bewoners die nog niet deelnemen.
Ideeën
Bedenk ideeën die de wijk leefbaar en veilig kunnen houden. Bespreek deze ideeën met de belangrijkste partners en kijk hoe deze uitgevoerd kunnen worden.
Informatie doorgeven
Je voorziet de groep van informatie die je van partners ontvangt. Denk hierbij aan gegevens die de wijkagent verstrekt of groepen overlast gevende jeugd waar de woningbouwvereniging last van heeft. De beheerder bepaalt welke informatie belangrijk is voor de bewoners en deelt deze via de groep of social media.
Training
De beheerder kan verschillende trainingen volgen. Het WABP heeft trainingen die aansluiten op zaken zoals die in de meeste groepen kunnen voorkomen. Uiteraard te beginnen met een basistraining. Maar we hebben nog veel meer. Denk hierbij aan herkennen van normafwijkend gedrag, omgaan met verwarde personen, jeugdoverlast, interculturele communicatie maar ook ondermijning en verdieping Nederlands recht.